Intervju med en av våre nyeste ansatte

ragnhild
Blogg
Av Vilde Jensen • 12. desember 2018

Vi i Kalibrert er svært fornøyd med å ha fått Ragnhild Berge med på laget! 

Ragnhild er en erfaren digital markedsfører med spisskompetanse innen betalt annonsering på Google og i sosiale medier. I tillegg har hun utdanning innen grafisk design, webdesign og programmering. Hos oss er Ragnhild med på hele den digitale kundereisen!

Kan du fortelle litt om dine erfaringer?


- Etter studie begynte jeg i jobb som junior AD i reklamebyrået Tibe Republic i Bergen og videre til reklamebyrået Trippel. Deretter gikk turen videre til Spar Kjøp, hvor jeg jobbet med e-handel og digital markedsføring fra A til Å.

Når og hvorfor ble du interessert i digital markedsføring?

- Jeg har alltid vært glad i det digitale, spesielt programmering og at man kan skrive koder for å få ting til å skje. De spennende mulighetene som ligger i digital markedsføring og den hurtige utviklingen er også noe jeg alltid har vært fascinert av. Det var i jobben med nettbutikk og den digitale markedsføringen for Spar Kjøp at jeg fattet mer og mer interesse for Google-sfæren – det er jo rett og slett en genial måte å selge produktene sine på! Det gir meg også et «kick» å kunne spore det man gjør, og se direkte resultater i form av salg og inntekter til kunden. 

Hva er dine arbeidsoppgaver i Kalibrert?

- Som nevnt jobber jeg med hele kundereisen, men jeg har Google-sfæren som mitt hovedfelt (tekstannonser, banner-annonsering og YouTube). Her overvåker, skrur og «fintuner» jeg i kundene våre sine Google Ads-kontoer for å oppnå best mulig resultat ut i fra det vi har satt som mål. Arbeidshverdagen min består også mye av analyse og testing. Det er en veldig spennende jobb – spesielt for oss som liker å jobbe systematisk og med tall – og jeg stortrives! 

ragnhild1

Du har tidligere jobbet med én merkevare – hva tenker du er fordelene med å jobbe i et byrå?

- En av fordelene med å jobbe i et byrå er at jeg høster mye erfaring fra forskjellige typer bransjer. Jeg lærer hele tiden nye ting og ingen kunder er like. I Kalibrert har jeg også fått et større sammenligningsgrunnlag, i motsetning til da jeg bare satt med én konto. Jeg lærer nemlig hvordan noe funker for en bransje (og annet ikke), og kan derfor ta med meg disse erfaringene inn i et nytt prosjekt. Dette har kundene våre stor fordel av! Et annet pluss er at Kalibrert er Google Partner, noe som gjør at vi har egne kontaktpersoner hos Google som vi har regelmessige møter med. Dette gjør at vi hele tiden kan optimalisere kontoene til kundene våre, slik at resultater forbedres over tid. 

Hvordan ser du på fremtiden?

- Jeg tenker at vi har spennende tider i møte – med alt som rører seg i den digitale verdenen. Fremover tenker jeg at vi kommer til å se et større behov for spisset kompetanse innen de enkelte fagfeltene. For min del har jeg kommet inn i et byrå hvor jeg stortrives! Jeg får brukt hele spekteret av den kompetansen jeg har, samtidig som jeg regelmessig blir utfordret.

Vil du lese mer om de ansatte i Kalibrert? Klikk her! 

Syns du dette innlegget var interessant?

Les flere innlegg